środa, 23 lipca 2008

Jakie frazy pozycjonować?

Większość firm zlecając pracę nad pozycjonowaniem jakiejś witryny internetowej liczy na pozycjonowanie jakichś słów kluczowych, które będą wysoko w wynikach wyszukiwarki internetowej, czy to wp, onet.pl czy też przesławnego i wielebnego Google.pl

Są też jednak powody do tego, aby dostrzegać pozytywne konsekwencje działania w kierunku pozycjonowania na inne mniej popularne frazy, takie działanie nazywa się pozycjonowaniem long tail, długiego ogona. Polega ono na tym, że pozycjonuje się także inne pomniejsze frazy np.: odżywki dla kobiet, które są zupełnie nowymi słowami, zamiast samego słowa: odżywki, które jak nie trudno się domyśleć jest bardzo konkurencyjne i sporo czasu zajmuje pozycjonowanie czegoś takiego, nie bez powodu z resztą, bo rynek odżywek jest bardzo dochodowy.

To co piszę nie jest bez pokrycia w statystykach, które z reguł są prowadzone przez różne sondaże za bardzo nad wyrost, ale na pewno nie można sobie odmówić powiedzenia - coś jest prawdą zupełną, bo w zasadzie wszystkie niemalże frazy wpisane w wyszukiwarkę są monitorowane: http://blog.searchenginewatch.com/blog/070521-100156 i wychodzi na to, że do 25% słów, które się wpisuje w wyszukiwarkę są nowymi frazami i warto też pod te słowa pozycjonować :-)

Brak komentarzy: